FMI discută cu autoritățile române pe tema identificării celei mai bune soluții privind CFR Marfă, după ce niciun investitor nu s-a precalificat pentru privatizarea companiei, a declarat joi reprezentantul rezident FMI pentru România și Bulgaria, Tonny Lybek.
„Am notat faptul că investitorii potențiali nu s-au precalificat pentru următoarea etapă a procesului de privatizare majoritară a CFR Marfă. În prezent, purtăm discuții cu autoritățile în vederea identificării celei mai bune soluții pentru a proceda mai departe”, a afirmat el.
Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentația de participare (compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) și asocierea dintre Transferoviar Grup și Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria) nu s-a precalificat pentru etapa următoare în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă, în urma verificării și analizării documentelor, procesul urmând să fie reluat.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat agenției Mediafax că documentele celor trei investitori au fost respinse deoarece nu includeau toate elementele necesare și a precizat că ar demisiona doar dacă eșecul privatizării ar fi din vina sa.
Premierul Victor Ponta a declarat că procedura de privatizare va fi reluată de săptămâna viitoare, după ce va fi modificat caietul de sarcini pentru a impune condiții de participare mai puțin restrictive, precizând că vina nu aparține Ministerului Transporturilor.
Miercuri a fost termenul pentru finalizarea verificării și analizării documentelor de participare, precum și pentru întocmirii listei investitorilor precalificați să participe, în continuare, la procesul de privatizare a CFR Marfă („lista scurtă”).
Termenul final pentru desemnarea ofertantului câștigător era 20 iunie 2013, conform angajamentelor stabilite cu Fondul Monetar Internațional (FMI).
Privatizarea CFR Marfă se realizează printr-o procedură de vânzare de acțiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, urmată de licitație cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.
Licitația pentru pachetul de 51% din acțiunile CFR Marfă pornește de la 180 milioane de euro.